راننده و خودروی مطمئن

راننده و خودروی مطمئن


یکی از سخت­ ترین کارهای موجود در دنیا اثاث­ کشی و جابجایی است، این سختی برای افرادی که هر سال مجبور به جابجایی هستند بسیار مشهود است. یکی از مشکل­ ترین بخش ­های اثاث­ کشی بسته­ بندی کردن و جمع­ کردن اسباب و اثاثیه است. در حقیقت سرعت جاگیر شدن و چیدن وسایل در محل جدید شدیدا به این موضوع بستگی دارد که در مبدأ به چه شکلی وسایل را بسته ­بندی کرده باشید. در واقع دقت در بسته­ بندی و درست بستن وسایل در خانه قدیمی می­تواند سرعت چیدن وسایل در خانه جدید را تا حد بالایی افزایش دهد. از طرفی جابجایی وسایلی که به خوبی بسته­ بندی شده باشند با ایمنی بیشتری انجام می­شود و احتمال آسیب­ دیدگی آنها بسیار کاهش خواهد یافت. هدف ما در این مقاله بیان روش­های درست بستن اسباب اثاثیه است تا بتوانید بهترین روش ­های بسته­ بندی لوازم و وسایل را در اثاث­ کشی بشناسید.

بسته­ بندی وسایل قبل از هر چیزی به مهارت و تجربه نیاز دارد. این مهارت در بسته ­بندی وسایل شکستنی بیشتر از وسایل دیگر لازم است. در این شرایط بسته­ بندی باید به گونه­ ای انجام شود که هیچ گونه آسیبی به وسایل وارد نشود. استفاده از تجربه سایر دوستان در بسته ­بندی کردن وسایل بسیار توصیه می­شود. همچنین استفاده از شرکت ­هایی که کار بسته­ بندی را به صورت حرفه­ ای انجام می­ دهند، بسیار کمک­ کننده می­باشد. اما اگر می­خواهید خودتان به بسته­ بندی وسایلتان بپردازید، بهتر است به روش ­ها و نکاتی که در ادامه بیان می­شود به خوبی دقت نمایید.

وسایل خانه را به چند دسته تقسیم کنید:

–  وسایل مربوط به آشپزخانه

–  وسایلی که شکستنی و تزیینی هستند

–  وسایل مربوط به اتاق پذیرایی مانند مبلمان

–  لوازم برقی

–  وسایل مربوط به اتاق خواب مانند تخت و کمد

– وسایل شکستنی و حساس مانند لوستر و غیره

اسباب کشی در اهواز

دسته بندی وسایل در اسباب کشی

وسایل آشپزخانه در چند دسته مهم قرار می­گیرند. یکی از این دسته­ ها ظرف­ های شکستنی و حساس هستند. بسته­ بندی این گونه وسایل باید به صورتی انجام شود که هیچ آسیبی در حین جابجایی به آنها وارد نشود. بر اساس گفته کارشناسان در این زمینه، برای بسته ­بندی وسایل شکستنی چند قانون مهم وجود دارد:

انتخاب مکان مناسب و دور از رفت آمد برای بسته بندی

بر طبق نظر افرادی که در این خصوص حرفه­ ای هستند، باید وسایل شکستنی را در مکانی دور از رفت و آمد افراد دیگر انجام دهید. مثلا بر روی میز ناهارخوری آشپزخانه که فاصله خوبی از سطح زمین دارد انجام شود، البته به شرطی که از محل رفت و آمد دور باشد. زیرا اگر محل آنها نزدیک محل رفت و آمد باشد، ممکن است افراد به آنها تنه بزنند و همین امر باعث شود که به آنها آسیبی برسد یا شکسته شوند.

دور نگه داشتن وسایل از گرد غبار

مکان بسته­ بندی را دور از محل­ هایی قرار دهید که نزدیک پنجره یا در ورودی هستند. زیرا از این مکان­ ها گرد و غبار وارد می­شود و باعث نشستن غبار بر روی وسایلی می­شود که در حال بسته­ بندی هستند.

تهیه تعدادی کارتن در اندازه متوسط و کوچک

برای بسته­ بندی شما به تعداد زیادی کارتن دارید. برای بسته ­بندی نمودن وسایل شکستنی توصیه می­شود از کارتن­ های متوسط و کوچک استفاده نمایید که به راحتی حمل می­شوند. همچنین از سنگین کردن این کارتن­ ها جدا خودداری نمایید. یعنی تعداد ظروف کمتری در داخل آنها قرار بدهید. زیرا پارگی کارتن­ های سنگین در حین جابجایی امری اجتناب­ ناپذیر می­باشد.

محکم کردن گوشه‌های کارتن

گوشه­ های کارتن ­های مخصوص وسایل شکستنی را حتما با نوارچسب پهن، محکم کنید که از پارگی آنها در حین اثاث­ کشی جلوگیری شود.

استفاده از نایلون‌های حباب دار و یا روزنامه، در میان ظروف

برای اینکه از وسایل شکستنی در بسته ­بندی به خوبی محافظت شود، بهتر است که از نایلون­ های حباب­دار یا روزنامه در بین آنها استفاده نمایید. با این کار اگر کارتن­ ها به صورت ناگهانی ضربه بخوردند، محتویات داخلشان آسیبی نخواهند دید. مخصوصا اینکه از لب ­پر شدن ظروف در این شرایط جلوگیری می­شود. طبق توصیه کارشناسان بهتر است که از روزنامه در بین ظروف استفاده نشود زیرا حاوی مواد شیمیایی می­باشد.

در مورد بسته­ بندی کردن وسایل تزئینی و شکستنی هم می­توانید همانند ظروف شکستنی بسته­ بندی­ ها را انجام دهید. در این مورد می­توانید از روزنامه به جای پلاستیک حبابدار استفاده نمایید.

وسایل دیگری مانند مبلمان و وسایل اتاق پذیرایی در اثاث­ کشی ممکن است آسیب ببینند. بنابراین بسته­ بندی مبلمان هم نیاز به رعایت برخی نکات دارد.

 توجه به جنس و اندازه مبلمان

مبلمان­ های چوبی و بزرگ را با ابر بسته ­بندی کنید. مخصوصا اگر قسمت های بیشتری از مبلمان چوبی باشد بهتر است که پارچه ­های ضخیم یا ابر را برای بسته­ بندی آنها مورد استفاده قرار دهید.

 رنگ مبلمان

در صورتیکه مبلمان شما دارای رنگ روشن است و یا قسمت­ های بیشتری از مبلمان را پارچه پوشانده باشد، بهتر است که از پلاستیک­ های حبابدار برای بسته ­بندی و پوشاندن آنها استفاده کنید. اصولا 3 روش بسته­ بندی برای مبلمان اتاق پذیرایی و اتاق خواب وجود دارد که بر اساس نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد می­توانید یکی از روش­ها را برای بسته ­بندی نمودن مبلمان برگزینید.

استفاده از سلفون، روش اول می­باشد که مبلمان را از نفوذ گرد و غبار حفظ می­کند. در این روش همه قسمت­های مبلمان با کارتن چندلایه و پس از آن با پلاستیک حبابدار پوشانده می­شود ولی در این روش هیچگونه محافظتی در برابر ضربه ایجاد نمی­شود.

در روش دوم از کارتن چندلایه و سپس از پلاستیک حبابدار استفاده می­شود که ابتدا با کارتن چندلایه مبلمان کاور شده و سپس با پلاستکی حبابدار همه بخش­ های آنها مخصوصا قسمت­ های چوبی که تیزی و برآمدگی دارد پوشانده می­شود. مانند قسمت­ های تاج و یا دسته و پایه مبلمان.

در روش سوم، بخش ­های مختلف مبلمان باز شده و سپس بسته­ بندی می­گردد. مبلمان ­هایی که قابلیت جداسازی داشته باشند برای این روش مناسب خواهد بود. با پلاستک حبابدار و همچنین کارتن قسمت های مبلمان بسته ­بندی می­گردد.

بهتر است که تشک­ ها و کوسن­ های مبلمان که قابل جابجایی هستن را در پلاستیک قرار دهید.

نکات مهم در بسته بندی وسایل در اسباب کشی

در مورد بسته ­بندی دیگر وسایل رعایت چند نکته ضرورت دارد:

در صورتیکه مستاجر می­باشید و هر ساله و یا هر دو سال مجبور به جابجایی هستید، بهتر است که کارتن وسایل خود را همیشه نگه دارید. فرش­ها را بهتر است که ابتدا لوله کنید و از تا کردن آنها خودداری نمایید. در صورتیکه فرش ­ها لوله نمی­شوند و مجبور به تا زدن آنها هستید برای جابجا کردن آنها از تخته کمک بگیرید. بهتر است که بر روی همه کارتن­ها بنویسید که به کدام قسمت خانه متعلق هستند، مثلا مربوط به آشپزخانه یا مربوط به اتاق خواب هستند. برای بسته­ب ندی کردن اسباب­ بازی­ ها از کارتن ضخیم استفاده نمایید. وسایل خیلی­ ریز در اثاث­ کشی به راحتی گم می­شوند و بهتر است که همه آنها را در یک کارتن به صورت جداگانه قرار دهید و روی کارتن با یک برچسب مشخص کنید که چه چیزی در داخل آن قرار دارد. استفاده از گونی برای جابجایی وسایل اصلا توصیه نمی­شود.

بسته بندی وسایل به کمک اهواز سریع

اهواز سریع به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های باربری اهواز، شما را در امر بسته بندی اثاثیه منزل یا محل کار تان به بهترین شکل یاری می کند. اگر فرصت کافی برای بسته بندی لوازم تان ندارید و یا شدیدا برای آسیب دیدن آن ها در هنگام اثاث کشی نگران هستید، می توانید از نیروهای متخصص در اتوبار اهواز سریع کمک بگیرید. ما به بهترین شکل ممکن و با استفاده از لوازم بسته بندی استاندارد، وسایل شما را به گونه ای بسته بندی می کنیم که در هنگام جابجایی و فرآیند اسباب کشی هیچ صدمه ای به آن ها وارد نشود.

برای سفارش خدمات بسته بندی و اسباب کشی در اهواز فقط کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.