تا کنون شده است تا هنگام حمل و نقل لباس های خود به مشکل بر بخورید؟ فکر می کنید بهترین روش برای جابجایی لباس در هنگام اسباب کشی چه روشی است؟ در این بخش از سایت، قصد داریم شما را با بهترین و مناسب ترین روش های جابجایی لباس در هنگام اسباب کشی آشنا کنیم.

در ابتدا برای بسته بندی انواع لباس باید نکاتی را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید لباس های خود را به طوری بسته بندی کنید که فضای کمتری اشغال کرده و ساده تر حمل شود. اول از همه مهم است تا نظم را فراموش نکنید. نباید با عجله لباس ها را روی هم انباشته کرده و آن ها را سرسری و با عجله بسته بندی کنید. در مرحله اول لازم است تا لباس های خود را طبقه بندی کرده و نظمی به آنها ببخشید. این کار باعث می شود تا شما بتوانید لباس های خود را اولویت بندی کرده و به طور منسجم تری آنها را به مکان جدید خود منتقل کنید. طبقه بندی و نظم دادن به لباس ها امکان بسته بندی آنها را برای شما آسانتر خواهد کرد.

لباس های غیر قابل استفاده خود را کنار بگذارید.

همه ما در کمد های خود لباس هایی داریم که سال ها است که از آنها استفاده نکرده ایم. هنگام اسباب کشی بهترین فرصت برای جدا کردن این لباس ها است. لباس های به درد نخور خود را بسته بندی نکنید و از حمل آنها به خانه جدید خود اجتناب کنید. این کار فقط باعث افزایش بیخودی باز شما می گردد. ممکن است در مرحله اول دل کندن از برخی لباس ها برایتان دشوار باشد. اما با فکر کردن به اینکه کنار گذاشتن لباس های غیر قابل استفاده و بیخودی باعث افزایش جای شما در کمد خواهد شد، دلگرمی و انگیزه شما برای انجام این کار بیشتر می شود.

پس نترسید. همین حالا سراغ کمدتان بروید و لباس هایی که دیگر برای شما مناسب و قابل استفاده نیست را جدا کرده و آنها را به افراد دیگری اهدا کنید. پس از آن لباس های مورد نیاز خود را به طور کامل از آنها جدا کرده و کنار بگذارید.

اولویت بندی در بسته بندی لباس نقش مهمی دارد.

بهتر است از بسته بندی لباس در هنگام اسباب کشی برای خود غول نسازید. این کار بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید باید یاد بگیرید تا آنها را به روشی درست بسته بندی کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از بسته بندی لباس ها همه آنها را بشویید. دوما ابتدا لباس هایی را بسته بندی کنید که کمتر به آنها نیاز پیدا می کنید. برای این کار بسته بندی فصلی لباس ها مناسب ترین شیوه است. بدهی است که اگر در فصل تابستان هستید، فعلا به لباس های زمستانه خود نیاز نخواهید داشت. پس می توانید اول از همه بسته بندی را با آنها آغاز کنید. لباس های گرم و پالتو و کاپشن را اول از همه برای بسته بندی جدا کنید.

بسته بندی لباس بر اساس نوع آن روش مناسب دیگری است.

طبقه بندی لباس ها بر اساس نوع آنها روشی دیگری در بسته بندی لباس ها هنگام اسباب کشی می باشد. برخی لباس ها باید آویزان باشند، برخی دیگر همچون کیف و کفش نیاز به جعبه دارند. بسته به نوع لباس باید شیوه بسته بندی آن انتخاب شود و به همان روش آماده حمل و نقل گردد.

مثلا برای جلوگیری از چروک شدن لباس های آویزان باید در بسته بندی آنها روش درستی را اتخاذ کنید. اگر آنها را مچاله کرده و داخل ساک یا جعبه بگذارید هنگام باز کردن آنها به مشکل جدید بر خواهید خورد. نمی توانید که چند روز خود را صرف اتو کردن لباس های چروک خورده کنید. هزینه خشکشویی هم که جای خود دارد. پس بهتر است کار را از نبدا درست انجام داده و طوری آنها را منتقل کنید تا چروک نشوند. در ادامه به روش هایی جهت انتقال لباس های آویزان و جلوگیری از چروک شدن آنها رد اختیار شما می گذاریم:

کارتون رگال دار، روشی مناسب برای حمل و نقل لباس های آویزان

آیا تا کنون کارتون رگال دار دیده اید؟ این کارتون ها امروزه ابزار خوبی برای جابجایی لباس ها و جلوگیری از چروک شدن آنها می باشند. این جعبه های شکل همه جعبه های دیگر هستند، فقط میله ای در درون آن قرار گرفته است که می توان چوب رختی لباس ها را بر روی وصل کرد و لباس ها را همانند کمد به آن آویزان ساخت. این جعبه ها معمولا به صورت مقاومی ساخته می شوند و می توانند وزن نسبتا خوبی از لباس را تحمل کنند. در نتیجه با هر یک از آنها می توانید مقدار زیادی از لباس های خود را بدون چروک خوردگی جابجا کنید. تنها اشکال این جعبه ها بالا بودن قیمت آن ها است، اما اگر امکان تهیه آنها را دارید حتما این کار را انجام دهید. چرا که کار شما به میزان قابل توجهی آسان خواهند کرد.

کاور پوشاک، روشی دیگر برای حمل لباس ها

حتما شما هم در کمد لباس خود از کاور پوشاک استفاده کرده اید. این کاورها یکی دیگر از ابزارهای کاربردی در حمل و نقل لباس ها زمان اسباب کشی می باشند. این کاورها می توانند مزایای زیادی برای شما داشته باشند. علاوه بر اینکه استفاده از این کاورها می تواند حمل و نقل انواع لباس را ساده تر کند، همچنین می توانند این لباس ها را در برابر گرد و غبار یا کثیف و لک شدن نیز محافظت نماید. می توان با استفاده از چوب رختی در درون این کاورها آنها را به آسانی با خود شخصی حمل کرد یا بالای سایر وسایل گذاشت و هیچ نگرانی در مورد کثیف شدن آنها نداشت. مهم تر از هر چیز، این کاروها قیمت گرانی نداشته و با هر بودجه ای که در اختیار دارید می توانید تعداد متعددی از آنها را تهیه کنید.

استفاده از ساک و چمدان برای حمل و نقل لباس ها

یکی از روش های دیگر که هزینه ای بر دوش شما نمی گذارد، استفاده از ساک و چمدان های موجود در خانه است. می توانید هنگام اسباب کشی لباس های خود را داخل آنها به طور مرتب قرار دهید و به راحتی به محل جدید خود انتقال دهید. این کار هم وقت کمی از شما می گیرد و هم به سادگی امکان پذیر است. هزینه ای نیز ندارد و دیگر لازم نیست برای تهیه کارتون های رگال دار و کاور هزینه ای صرف کنید. فقط کافی است فضای درون چمدان را مدیریت کنید تا بتوانید از فضای آن به خوبی بهره برده و لباس های بیشتری را در آن جای دهید.

فقط حواستان باشد تا اگر چمدان شما بدون چرخ است آن را زیاد سنگین نکیند تا برداشتن و جابجا کردن آن دشوار نباشد.

کیسه های وکیوم روشی دیگر در جابجایی لباس ها

کیسه های وکیوم در واقع جحم لباس های شما را کاهش می دهد. با وکیوم کردن لباس ها و گرفتن هوای اضافی آنها می توانید از حجم آنها کم کرده و در نتیجه راحت تر آن را جابجا کنید. وکیوم کردن کاری ساده است. ابتدا باید لباس ها را داخل یک کیسه زیپ دارد قرار داده و سپس با استفاده است جاروبرقی هوای داخل آن را بمکید. با این کار حجم لباس های شما تا 75 درصد کاهش می باید که این امر می تواند جابجایی آنها را بسیار ساده تر سازد. البته به یاد داشته باشید که با این کار لباس ها در معرض آسیب قرار می گیرند. پس هنگامی این کار را انجام دهید که قرار است لباس ها را سریعا به مقصد رسانده و باز کنید.

همه می دانیم که جابجا کردن لباس ها هنگام حمل و نقل و رساندن آنها به منزل جدید دشوار و گاها استرس زا است. درست است که اسباب کشی و تعویض منزل عملی جذاب بوده و باعث تنوعی در زندگی ما می گردد، اما بسته بندی وسایل و انتقال آنها به محل جدید واقعا سخت و وقت گیر و کسل کننده است. گاها ممکن است مشکلاتی در این حین برای ما به وجود آید که این فرایند را به مراتب دشوار سازد. درست است که در ظاهر بسته بندی لباس ها کار دشواری به نظر نمی آید. اما وقتی در خود فرایند قرار می گیریم  و می خواهیم این چالش را به انجام برسانیم می بینیم که این قدرها هم ساده نبوده است. چرا که فقط بسته بندی کردن مطرح نیست. بلکه طبقه بندی و مشخص کردن نوع بسته و اولویت بندی آنها نیز باعث دشوار تر شدن فرایند می گردد. طبقه بندی و مشخص کردن نوع بسته ها خود عملی پیچیده و وقت گیر است. اگر این کار را به صورت منظم انجام ندهید، پس از انتقال و هنگام باز کردن بسته و قرار دادن وسایل در جای خود با مشلات جدی روبرو خواهید شد. در این مقاله اختصاصا به انتقال لباس ها از خانه قدیمی به خانه جدید با شما صحبت می کنیم و نکات ضروری و مهمی در این خصوص را به شما یاد آوری می کنیم تا از هر گونه مشکل احتمالی پیشگیری شود. پس خواندن این مقاله تا انتها خالی از لطف نبوده و قطعا روزی به درد شما خواهد خورد.

مراحل بسته بندی لباس ها در اسباب کشی

اغلب افراد بر این باور هستند که جابجایی لباس ها از محل قدیم تا خانه جدید کاری ساده بوده و وقتی را نمی گیرد. شاید هم برای برخی از افراد واقعا همینطور باشد. اما بسته بندی و انتقال تنها کاری نیست که باید انجام دهید. بلکه پس از انتقال و رساندن لباس ها به منزل نیز باید باز کردن و جای گذاری آنها در محل خود نیز برایتان امکان پذیر باشد. به این معنی که اگر لباس ها را به صورت نامنظم و پراکنده انتقال دهید، پیدا کردن و باز کردن آنها بسیار مشکل خواهد بود. باید هنگام بسته بندی لباس ها حساسیت به خرج داده و آنها را به درستی بسته بندی کرد. همانطور که در بسته بندی شکستنی ها دقت و حساسیت به خرج می دهید، باید با لباس ها نیز چنین شیوه ای را پیشه کنید. در این بخش از سایت به چند نکته ضروری در رابطه با بسته بندی لباس ها خواهیم پرداخت تا هم بتوانید آنها را به راحتی بسته بندی کرده و پس از انتقال نیز به سادگی باز کرده و سر جای خود قرار دهید. قرار نیست لباس ها را داخل کیسه های بزرگی ریخته و جابجا کنیم. این کار می تواند باعث آسیب و کثیفی لباس ها شود. باید روشی را اتخاذ کنیم که لباس ها بدون کوچکترین آسیبی به مقصد خود برسند. ما مراحل این کار را برای شما با جزییات تنظیم کرده ایم تا از این پس بتوانید لباس های خود را با ایمنی بیشتری جابجا کنید.

اولین مرحله

مرحله اول این است که شما باید لباس های موجود، اولویت های خود، جزئیات انتقال، جابجایی و زمان باز کردن بسته ها را به خوبی تحلیل کنید. ابتدا باید بدانید که کدام لباس ها را اهدا می کنید و کدام یک را با خود می برید. این امر ضروری است، چرا که موجب می گردد تا شما با برنامه ریزی لباس های خود را بسته بندی کرده و در نهایت بدانید که کدام لباس ها در کدام بسته ها قرار دارند. در نتیجه هنگام رسیدن به مقصد و باز کردن بسته می توانید به صورت مرتب تری وسیله های خود را جایگذاری کنید. بهترین کار این است که ابتدا کلیت کمد لباستان را آنالیز کنید. سپس لباس هایی را برای مدت طولانی استفاده نکرده اید جدا کرده و کنار بگذارید. در صورت سالم بودن این لباس ها می توانید آنها را به افرادی که نیاز دارند هدیه کنید. حتی می توانید برخی از آنها را در فروشگاه های مخصوص به لباس های دست دوم بفروشید. این کار خود موجب درآمد زایی برای شما می گردد.

دومین مرحله

در دومین مرحله باید لباس های خود را اولویت بندی کنید. اما اولویت بندی په معنایی دارد؟ حالا که لباس های قدیمی خود را جدا کرده اید، باید مشخص کنید که از کدام یک از لباس های باقی مانده بیشتر استفاده می کنید. باید مشخص کنید که پس از اسباب کشی ممکن است به کدام یک از آنها در همان روزهای اول نیاز پیدا کنید. این لباس ها باید در دسترس ترین بسته ها قرار بگیرند. حتما در نظر داشته باشید که چند دست لباس برای خود و اعضای خانوادتان در دسترس داشته باشید تا در صورت نیاز اضطراری مجبور به باز کردن بسته ها و در آوردن لباس ها نشوید.

سومین مرحله

در این مرحله بسته بندی لباس ها آغاز می شود. شما باید لباس های خود را طبقه بندی کرده و هر یک را بر اساس نیاز داخل بسته ها قرار دهید. مثلا لباس های مهمانی، عروسی، رسمی و مجلسی در دسته لباس هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند بوده و در نتیجه زودتر از بقیه بسته بندی می شوند. یا می توانید این قبیل لباس ها را در انتهای جعبع قرار دهید.

چهارمین مرحله

پس از اینکه لباس هایی که کمتر به آنها نیاز دارید را بسته بندی کردید، حالا نوبت آن است که لباس های خود بر اساس فصل را از هم جدا کرده و درون کارتون و بسته های خود قرار دهید. مثلا اگر در فصل تابستان هستید و می خواهید اسباب کشی کنید، می توانید تمامی پلیور ها و پالتو ها و لباس های گرم و زمستانی را اول از همه درون بسته ها قرار دهید. بدیهی است که در فصل تابستان نیازی به آنها نخواهید داشت. پس از اینکه لباس های زمستانی به ته جعبه ها رفتند می توانید لباس های تابستانی یا لباس هایی که بیشتر ممکن است به آنها نیاز پیدا کنید را از روی آنها بچینید.

پنجمین مرحله

همانطور که قبلا هم گفتیم حتما قبل از بسته بندی لباس ها تمامی آنها را بشویید. اما اگر این امکان برایتان مهیا نبود، بهتر است لباس های کثیف و تمیز خود را جدا کرده و هر یک از آنها را جدا از هم بسته بندی کنید. قطعا قرار دادن این دو دسته در یک جعبه کار درستی نخواهد بود. این کار موجب می شود پس از رسیدن و باز کردن جعبه مشکلی نداشته و مجبور به شست و شوی لباس ها نباشید. یا حداقل بدانید کدام بسته نیاز به شست و شو دارد و آن را کنار بگذارید تا سر فرصت این کار را نیز انجام دهید.

آخرین مرحله

در این مرحله دیگر بسته ها آماده جابجایی هستند. اما پرداختن به برخی جزئیات می تواند برخی کارها را برای شما آسان سازد. مثلا اگر از ساک و چمدان برای انتقال لباس های خود استفاده می کنید می توانید لباس هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را داخل نایلون های شفاف و بی رنگ بگذارید تا در صورت نیاز راحت تر به آنها دسترسی پیدا کنید. یا می توانید دفترچه یادداشتی داشته و بنویسید که کدام لباس ها را در کدام بسته ها قرار داده اید. در این صورت می توانید به راحتی به هر کدام که خواستید دسترسی پیدا کنید. استفاده از چنین روش هایی می تواند جابجایی لباس ها را برای شما ساده تر کند و از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری نماید. در این حالت می توانید پس از رسیدن به مقصد برنامه ریزی کرده و مشخص کنید کدام جعبه ها را اول باز کنید. در این حالت لباس ها مرتب در سر جای خود قرار گرفته و در وقت شما صرفه جویی شود و از آشفتگی و بهم ریختگی جلوگیری گردد.

جعبه مناسب برای بسته بندی انواع لباس ها

تا  اینجا در مورد چگونگی بسته بندی و جدا سازی لباس ها با هم صحبت کرده و اطلاعات مفیدی در اختیار شما گذاشتیم. در ادامه قصد داریم تا در مورد وسایل و ابزار مورد نیاز برای بسته بندی انواع لباس را به شما معرفی کرده و مزایا و معایب هر یک را عنوان کنیم.

ساک و چمدان بهترین وسیله در حمل و نقل لباس

ساک و چمدان که در منزل اغلب ما نیز وجود دارند، یکی از بهترین وسیله ها برای جابجایی لباس ها محسوب می گردند. به ویژه اگر لباس های قابل تا کردن باشند استفاده از این وسایل در اولویت قرار می گیرند. چمدان علاوه بر لنتقال لباس ها از آنها در برابر پارگی و کثیف شدن نیز محافظت کرده و می توان آنها را در کنار سایر وسیله ها جابجا کرد و نگران آسیب رسیدن به آنها نبود. با استفاده از ساک یا چمدان در واقع شما یک فضای اختصاصی برای لباس های خود دارید که می توانید با صرفه جویی در فضا و بدون هیچگونه دردسری آنها را جابجا کرده و به منزل جدید خود انتقال دهید.

بقچه های زیپ دار

شما نیز حتما بقچه های زیپ دار آماده در بازار را دیده اید که در ابعاد مختلف وجود داشته و قابل خریداری می باشند. این بقچه ها یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای نقل و انتقال لباس ها بوده و می تواند انجام این کار برای شما ساده تر سازد. ابعاد آن باید بسته به مقدار لباس شما باشد. اما توصیه ما این است که از سایز های کوچکتر برای جابجایی لباس ها استفاده کنید. چرا که ابعاد بزرگتر دست و پا گیر بوده و ممکن است حین جابجایی پاره شود و مشکلاتی را برای شما ایجاد سازد.

استفاده از جعبه های کارتونی مناسب

جعبه های کارتونی که پای ثابت اسباب کشی های ما هستند نیز ابزار مفید دیگری برای حمل و نقل لباس ها به شمار می روند. هنگام انتخاب کارتون مناسب دقت کنید که لباس های خود را در کارتون های خیلی کوچک بسته بندی نکنید. زیرا این کار موجب می شد تا لباس ها چروک شده و همچنین احتمال گم شدن این کارتون ها هنگام اسباب کشی نیز وجود دارد. بهترین سایز کارتون های متوسط هستند تا هم تعداد معقولی از لباس ها را در خود جای دهند و هم راحت تر قابل حمل و نقل باشند. همچنین لازم است تا این کارتون ها نو باشند تا لباس ها کثبف نشده و بوی بدی نگیرند.

ابزار مناسب برای انتقال لباس های آویزان

قبلا هم در مورد نحوه انتقال لباس های آویزیان نکات مختصری را مطرح کردیم. در موارد قبلی دیدیم که چگونه لباس هایی را تا می شوند را جابجا کنیم. حالا در این بخش از مطلب قصد داریم به نحوه انتقال لباس های آویزان بپردازیم. مثلا برای ای نوع لباس ها کمد های کوچک و قابا حمل و نقلی وجود دارد که می توانید لباس های را در آن آویزان کرده و جابجا کنید. همانطور که گفتیم، کارتون های رگال دار نیز یکی دیگر از ابزار های مفید برای انتقال این نوع لباس ها هستند. می توانید به آسانی لباس ها را در این کارتون ها آویزان کرده و بدون چروک شدگی آنها را به محل مورد نظر انتقال دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.