یکی از پر چالش ترین مسائلی که شرکت های حمل و نقل با آن مواجه هستند، انتقال مواد غذایی از مکانی به مکان دیگر می باشد. می دانیم که مواد غذایی در معرض فاسد شدن یا له شدن قرار دارند. بنابراین، نمی تواند همانند سایر بارها به صورت معمول این مواد را نیز منتقل کرد، چرا که ممکن است بار خیلی راحت از بین برود. همچنین در صورتی که مسافت بین دو محل زیاد باشد، شاید عملا اصلا امکان حمل و نقل برخی مواد غذایی وجود نداشته باشد.

البته که امروزه علم و تکنولوژی پیشرفت فوق العاده ای داشته است. در نتیجه، به دلیل همین پیشرفت ها وسایل مجهز و جدیدی نیز برای انتقال مواد غذایی در نظر گرفته شده است. با بکارگیری تجهیزات مختلف می توان وسایل نقلیه را به گونه ای آماده کرد تا امکلن انتقال انواع مواد غذایی را داشته باشند. مثلا می توان با تعبیه یخچال یا سردخانه ها در وسایل نقلیه مختلف با کاهش دمای محیط از فاسد شدن وسایل نقلی جلوگیری به عمل آورد.

در حمل و نقل هوایی از هواپیما هایی استفاده می شود که دارای یخچال های مجهز می باشند. در این شرایط می توان دمای محیط را تنظیم کرده و انواع مواد غذایی را حتی در سطح بین المللی جابجا کرد و به مقصد رساند.

مواد غذایی را می توان با کامیون، وانت، و یا خاور انتقال داد. این وسایل نقلیه اغلب مجهز به یخچال بوده و در شرکت های پخش مواد غذایی، عمده فروشی مواد غذایی، و کارخانه های غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا از این وسایل نقلیه برای انتقال مواد غذایی به فروشگاه های مورد نظر استفاده می شود.

یک وسیله نقلیه برای حمل مواد غذایی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

اصلی ترین موضوع در رابطه با وسایل نقیله به منظور انتقال مواد غذایی این است که این وسایل حتما مجهز به یخچال باشند. هیچ شرط دیگری لازم نیست. در ادامه به برخی از نکات اشاره می کنیم که دانستن آنها خالی از لطف نخواهد بود:

هیچوقت اجازه ندهید تا کس دیگری وارد یخچال یا همان محفظه انتقال مواد غذایی وارد شود.

حتما سیستمی اعمالی کنید تا بتوانید درجه و دمای یخچال یا گرم خانه را تحت کنترل داشته باشید.

سیستم شما باید بتواند زنجیره گرم و سرد هوا را در مسیر انتقال مواد غذایی حفظ کند.

اگر مواد غذایی باید به صورت منجمد منتقل شوند، باید دمای مناسب برای حفظ انجماد مهیا باشد.

نباید اجازه داد تا مواد غذایی در سطح محفظه و در معرض انتقال میکروب قرار بگیرند.

خودرو حمل مواد غذایی باید اختصاصا در انتقال مواد غذایی به کار گرفته شود، استفاده از آن در مصارف دیگر جایز نیست.

قبل از بارگیری مواد غذایی، درجه مناسب برای انتقال مواد غذایی را در داخل خودرو فراهم کنید.

مطمئن شوید که دماسنج وسیله نقلیه شما سالم بوده و به درستی کار می کنند.

هر بار از تمیز بودن محفظه اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید تا بوی نامطبوعی نداشته باشد.

مواردی که در بالا اشاره شد، موضوعاتی هستند که باید قبل از بارگیری مواد غذایی کنترل شوند. یعنی شما ابتدا خودرو حامل مواد غذایی را بازرسی کرده و سپس کالای مورد نظر را بار بزنید. در صورت بروز هر گونه نقص و مشکل، شما به عنوان یک شرکت باربری و یا به عنوان راننده است که مسئول شناخته شده و باید خسارات وارده را جبران کرده و جریمه های سنگینی را متحمل شوید.

 

برای حمل و نقل مواد غذایی بهترین روش کدام است؟

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای انتقال مواد غذایی اول از همه به نوع ماده غذایی ربط دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، اولین کاری که باید کرد این است که موارد ذکر شده را به دقت بررسی کرد و مطمئن شد که هر کدام از آنها به درستی صورت گرفته اند. همچنین مشخص کنید که برای حمل ماده غذایی مورد نظر شما حضور کدام یک از این موارد ضروری تر است. سپس از وجود آن موارد مطمئن شده و دست به بارگیری مواد غذایی بزنید.

همچنین در نظر داشته باشید که در حمل و نقل مواد غذایی، علاوه بر وضعیت ماشین، رانندگی راننده نیز اهمیت ویژه ای دارد. نمی توان به راننده ای اعتماد کرد که رانندگی مناسبی ندارد، زیرا ممکن است مواد غذایی در اثر تکان های شدید دچار آسیب و خرابی شوند. همچنین گرفتن کرایه معقول و مناسب نیز مهم است. این امر شاید موجب شود صاحب بار در پیدا کردن راننده و باربری مناسب و مطمئن برای حمل بار خود دچار سردرگمی شود. شاید حتی امری زمان بر و کسل کننده شود و حتی زمان مورد نیاز برای انتقال نیز از دست برود. در این شرایط از گرفتن تصمیمات عجولانه جلوگیری کنید.

در چنین شرایطی بهترین عمل این است که به سراغ یک باربری مطمئن و ایمن بروید و تحت نظر کارشناسان این باربری ها دست به انتخاب راننده برای انتقال بار خود بزنید. کارشناسان شرکت حمل و نقل اهواز سریع با اتکا به تجربه ای که طی سال ها کسب کرده اند، می توانند بار شما را بهترین وسیله نقلیه و راننده راهی مقصد کنند و صحت و سلامت بار شما تا تحویل در مقصد تضمین کند.

در رابطه با هزینه های باربری نیز می توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که قیمت های تعیین شده در اهواز سریع مطابق با تعرفه تصویب شده بوده و کاملا منطقی است. پس نگران هزینه های حمل و نقل خود نباشید. با مشاوره و اعتماد به باربری اهواز سریع می توانید هر نوع ماده غذایی را به هر جایی که بخواهید ارسال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.